سردار سلیمانی
امام خامنه ای:
تشییع میلیونی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود اما سیلی سخت‌تر «غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» و «اخراج امریکا از منطقه» است.


برجام نوزاد ناقص‌الخلقه است/ چه نسبتی با دشمن دارید که نباشید جنگ می‌شود؟/ 1.5 سال از برجام‌ می‌گذرد 100 میلیارد دلار کجاست؟/ آقایان روی دستاوردهای نظام بتن ریختند/ چرا نمی‌گویید از دشمن رودست خوردید؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به مردم صادقانه بگویید که برجام نوزاد ناقص الخلقه است، فراتر از برجام تعهد دادیم و در برابر نقض عهد طرف مقابل رو دست خوردیم؛ آیا می‌توانید بگویید که کدام دستاورد را کسب کردید؟

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید جلیلی عصر امروز در گردهمایی حامیان سید ابراهیم رئیسی در سالن تجمعات مصلی امام خمینی(ره)  اظهار داشت: برخی‌ها می‌خواهند بین چهار سال گذشته و آینده دیوار بکشند و ما نباید این اجازه را به آن‌ها بدهیم.

وی گفت: مردم می‌گویند مشکل ما بیکاری است و  آقایان در جواب می‌گویند چرا تصویر فلان آقا پخش نمی‌شود، مردم می‌گویند کرسنت چه شد در جواب می‌گوید باید کنسرت داشته باشیم.

جلیلی با بیان اینکه دولتمردان بیان می‌کردند با تاخیر در برجام 170‌ میلیون دلار لطمه می‌بینیم، تصریح کرد: یک سال و نیم از برجام‌ می‌گذرد، 100 میلیارد دلار کجاست؟ عده‌ای دچار آلزایمر شده‌اند، تعهداتی را پذیرفتند و عمل کردند اما خودشان می‌گویند که آمریکا نه به روح و نه به متن برجام متعهد نیست.

وی اظهار کرد: در آستانه انتخابات قرار داریم که این دوران فصل محاسبه و حساب کردن خیلی چیزهاست است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در این فصل مردم این فرصت را پیدا می‌کنند که برای چهار سال آینده بخشی از سرنوشت خود را رقم بزنند و از این رو انتخاب بسیار مهمی در راه است، افزود: با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند با اینکه این انتخابات چهار ساله است ولی بعضا آثار 40 ساله دارد پس با آگاهی تمام پای به صحنه بگذاریم.

جلیلی با اشاره به اینکه باید در انتخابات بدانیم چه کار کرده و چه انتخاب می‌کنیم و البته چه اتفاقی قرار است روی دهد، گفت: افرادی که در حال حاضر دغدغه این را دارند که دولتی بعدی قرار است برای پیاده‌روها دیوار بکشد، در حقیقت خود می‌خواهند دیوار در چهار سال عملکردشان بکشند و ما نباید چنین اجازه دهیم.

وی با تاکید به اینکه کسی که می‌خواهد منتخب مردم باشد باید درک صحیح از مردم داشته و کارنامه روشنی از خود به نمایش بگذارد، افزود: افرادی که اینک دغدغه دیوار دارند خود دیواری بین چهار سال عملکرد خود کشیده و به هیچ‌کس اجازه صحبت نمی‌دهند و شروع به بازی با اذهان کرده‌اند.

عضو شورای امنیت ملی خاطرنشان کرد: این روزها فرصت خوبی است تا درک درستی داشته باشیم که ببینیم چهار سال گذشته این افراد چه کار کرده و چه عملکردی داشته‌اند.

جلیلی با یادآوری اینکه مردم در چهار سال گذشته می‌خواستند برای نیازهای خود پاسخ درست داشته باشند،در همین راستا افرادی آمدند با این عنوان که به این خواسته‌ها پاسخ دهند و رای هم آوردند و مورد احترام نیز بودند،گفت: بعد از چهار سال مردم نتیجه وعده‌ها را می‌خواهد تا بدانند که با نیازهای آنها تطابق دارد یا نه.

وی افزود: دولت تدبیر و امید با وعده اینکه با مذاکره مشکلات کشور را حل خواهیم کرد به میدان آمد و ملت نیز این حرف‌ها را شنیدند و به آنها فرصت دادند، چهار سال فرصتی بود تا آقایان به وعده‌های خود عمل کنند، حالا وقت نتیجه‌گیری و فصل امتحانات است.

جلیلی با تاکید به اینکه ما علاقه‌مند هستیم که به جای بازی با افکار مردم و به دور از توهم، گزارشی از خود و عملکرد چهار ساله بدهند، گفت: براساس مستندات دولت، خواستار کارنامه چهار ساله و موفقیت‌هایشان هستیم.

با کلماتی نظیر تنش‌زدایی و دیپلماسی خنده مردم را فریب دادند

دبیر سابق شورای امنیت ملی ابراز کرد: این دولت با استفاده از کلماتی در زمینه مذاکره از جمله تنش‌زدایی، لبخند و غیره مردم را فریب داد.

وی با اشاره به ادعای دولت تدبیر و امید در راستای چرخیدن سانتریفیوژ و صنعت در چهار سال گذشته ادامه داد: چون دیدند نتیجه‌ای نگرفتند در حال حاصر مدعی شده‌اند که مانع جنگ هستند و اجازه چرخیدن تانک‌ها به سمت ایران را نداده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آیا با بتن ریختن روی دستاوردهای ملت و ارسال پژوهش‌های دانشمندان به خارج مانع جنگ شده‌اند؟

شهدای مدافع حرم مانع جنگ شده‌اند یا افرادی که بتن به تاسیسات ریختند؟

جلیلی با تاکید به دستاوردهای خون مقدس شهدای مدافع حرم گفت: آیا شهدای مدافع حرم که خون خود را در آن سوی مرزها دادند مانع جنگ شده‌اند یا افرادی که بتن به تاسیسات می‌ریزند؟

وی با یادآوری اینکه با تحویل دولت در سال 91 کل هزینه‌های دولت 89 هزار میلیارد تومان بود اما الان 220 هزار میلیارد تومان شده و ادعا می‌کنند هزینه‌های جاری افزایش یافته است، گفت: میزان هزینه‌ها و درآمد را با یکدیگر تطابق دهید متوجه اشتباهات می‌شوید و مردم را نادان فرض نکنید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در سال 92 ، یک و نیم میلیون واحد مسکن مهر ساخته شده بود که قرار بود 30 درصد مابقی را این دولت پیش ببرد و ما الان گزارش می‌خواهیم، در کدام عرصه موفقیت کسب کردید، آمار مسکن مهر را که مزخرف خواندید به ما بدهید.

وی با تاکید به اینکه دولت حاضر بین چهار سال قبل و چهار سال اخیر دیوار کشیده، گفت: اگر مزیت‌های نفت، گاز و انرژی در کشور زیاد است پس یک گزارش از استفاده‌ها و مزیت‌های آن در چهار سال گذشته بگویند.

دولت تلاش در بازی با افکار مردم دارد

جلیلی خاطرنشان کرد: افرادی که دغدغه انقلاب دارید، عرصه انقلاب را به عرصه چالش انقلابی تبدیل نکنید، دولت تلاش در بازی با افکار مردم دارد تا بین موضوعات ارزشی و موضوعات موهون دیوار بکشد و با بیان دیوارکشی و چالش این موضوع می‌خواهد اذهان از مشکلات اصلی منحرف شده و به فرعیات بچسبند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: همه باید به عنوان ستاد انقلاب این مباحث را بازگو کرده و مردم را آگاه سازند.

وی تاکید کرد: جالب است وقتی مردم می‌گویند مشکلشان بیکاری است در پاسخ می‌گویند چرا فلان آواز از صدا و سیما پخش نمی‌شود و یا مردم مطالبه پاسخ در زمینه فساد کرسنت دارند که تاوان چند میلیاردی داشته ولی در پاسخ از دغدغه کنسرت سخن به میان می‌آید.

جلیلی گفت: آقایان عزیز مطالبات مردم را بفهمید و درک درست از نیازها و مشکلات اصلی مردم داشته باشید زیرا اگر در موضوع نفت مدیریت صحیح بود الان موفقیت بسیاری کسب می‌شد.

وی با ابراز تاسف از مدعیان تاثیرگذاری سرمایه‌گذاری خارجی در کشور گفت: می‌گویند منتظر سرمایه‌گذاری از خارج هستیم، پس با این استدلال سال گذشته چقدر سرمایه‌گذاری شده که طبق ادعاهای خودتان فقط یک میلیارد بوده است، 98 درصد مابقی کجا رفت؟

دولت نمی‌تواند برای جوانان اشتغال ایجاد کند ولی ملت می‌توانند آنها را تغییر دهند

جلیلی با تاکید به اینکه این دولت نمی‌تواند برای جوانان اشتغال ایجاد کند ولی ملت می‌توانند آنها را تغییر دهند، افزود: در حوزه نفت و پتروشیمی سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام شده و حتی با ایجاد کارخانه‌ها و صدور مجوز خط تولید آنها شکل گرفته است و با توجه به اینکه ظرفیت تولید صنایع پایین دستی 16 میلیون تن است ولی در این سال‌های اخیر فقط 2.5 میلیون تن از ظرفیت‌ها استفاده شده و با این وجود همین ظرفیت استفاده شده 200 هزار شغل ایجاد شده، چرا به این حوزه توجه نمی‌شود.

وی متذکر شد: این تفکرات می‌تواند فصل جدید چهار ساله را رقم بزند و با نگاه به سابقه افراد تصمیم گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه فضای پیش گرفته دولت بر مبنای این است تا با تهدید در انتخابات تصمیم بگیرید، گفت: مردم همین تهدیدها را در طول چهار سال هم داشتند و مدام در گوش همه خواندند که هر یک روز تاخیر، برابر با 170 میلیون دلار لطمه به کشور است حال بعد از گذشت یک سال از تصویب برجام گزارش سود 100 میلیارد دلار از برجام را ارائه دهید.

جلیلی در ادامه خاطرنشان کرد: اجازه ندهیم افراد نسبت به وعده‌های خود دچار آلزایمر سیاسی شوند.

چرا آمریکا نه به روح و نه به متن برجام متعهد نبود؟

وی با بیان اینکه چرا آمریکا نه به روح و نه به متن برجام متعهد نبود، گفت: چرا افرادی که چهار سال گذشته ادعای حل مشکلات با لبخند را داشتند،آن لبخند را به پوزخند دشمن به کشورمان و سپس قهقهه مردم به خودشان تبدیل کردند.

وی یادآور شد: مشکلات کشور با لبخند حل نمی‌شود و باید با همت چرخ زنگ‌زده دولت را  با انتخابی جدید به جریان درآورد.

جلیلی با اشاره به بیانات معاون اول رئیس جمهور در اعلام معوقه بانکی کشور گفت: چرا باید با افتخار معوقه بانکی را 100 میلیارد اعلام کنید، چرا باید معوقه بانکی و سیستم بانکی به دلال بازی تبدیل شود، اینها بحث‌های اصلی بوده نه پیاده‌رو و بازی با اذهان.

وی با یادآوری فرموده مقام معظم رهبری در یکم فروردین 95 در خصوص ارائه دو تفکر افزود: نگاه اول نگاه به بیرون بود و نگاه دیگر اتکاء به درون و استفاده از ظرفیت‌های کشور است پس مردم خود چرتکه بیاندازند و از این نگاه یکی را انتخاب کنند.

عضو شورای امنیت ملی با تاکید به شرایط خوبی در جغرافیا، ترانزیت، نفت و گاز همچنین نیروی انسانی تحصیلکرده متعهد در کشور گفت: آقایان دلشان به حال فضای مجازی می‌سوزد و می‌گویند ما نمی‌خواهیم فضا را از شما بگیریم پس لطفا بگویند چه درآمدی از فضای مجازی در این کشور ایجاد کرده و چه میزان تولید شغل کرده‌اند.

چه نسبتی با دشمن دارید که نباشید جنگ می‌شود؟

وی بیان داشت: ادعا دارند اگر ما نباشیم جنگ می‌شود، می‌پرسیم چه نسبتی با دشمن دارید که نباشید جنگ می‌شود؟

جلیلی با اشاره به ادعای خود دشمن به صورت علنی در راستای اینکه در پنج سال جنگ در سوریه هر چه در توان داشتیم به کار گرفتیم ولی موفق نشدیم و همه ناشی از حضور ایران بود، ادامه داد: دشمن معتقد است که در شرایطی توافق را امضا کرده که نه گزینه نظامی و نه گزینه تحریم برای ایران اثرگذار نبود.

وی تاکید کرد: فصل انتخابات فصل خوبی برای بررسی این مطالب است تا ببینیم کدام نگاه می‌تواند کشور را متوقف نکند بلکه پیشرفت آن تسریع کند، تفکری جز تفکر انقلابی راه به جایی نمی‌برد.




درباره : معیشت , انتخابات , فتنه , برجام , بصیرت , نفوذ ,
بازدید : 118
[ چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 ] [ 0:16 ] [ نویسنده : محمد حاتمی ] | نظرات (0)
مطالب متفرقه
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش



.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • انیمیشن گلکسی